Een flowbot als toevoeging aan de online klantbeleving voor handel en groothandel
In de sector van handel en groothandel zijn er talloze producten die aangeboden worden. Doordat klanten vaak door de grote hoeveelheid producten niet alles kunnen vinden of omdat er andere vragen zijn breken klant soms de online zoektocht af. Een flowbot kan deze online zoektocht vergemakkelijken door de klant binnen één seconde een antwoord te geven zodat de klant weer verder kan. Hierdoor blijven klanten langer op de site en zullen er daardoor nog meer verkopen plaatsvinden.
Wat is een flowbot
De flowbot is een widget dat op elke gewenste pagina tevoorschijn kan komen. De flowbot is een geautomatiseerde gesprekspartner en geeft dus altijd binnen één seconde antwoord op de klant. Hij stelt echter geen open vragen. De klant krijgt wanneer hij de bot aanspreekt steeds antwoord door middel van een keuzemenu. De bot weet welke antwoorden hij moet geven doordat deze voorafgaand aan de live-gang is gevuld door onze chatspecialisten. Doordat het bedrijf dat zich bevind in deze sector al weet welke vragen vaak gesteld worden kunnen deze doorgevoerd worden in de flowbot. Dit kan gaan om vragen zoals, betalingsmogelijkheden, levertijden, productinformatie etc. Op deze manier wordt de klant begeleid door het gesprek. De kans op eventuele frustratie is hierbij een stuk minder groot, omdat je van tevoren veel minder informatie in hoeft te voeren.
Handel en groothandel
Deze sector zal een grote toegevoegde waarde gaan ervaren van een flowbot op de website. Door de grote hoeveelheid informatie en producten die er op de site staan kan de klant nu al geholpen worden door de flowbot. Doordat u met de flowbot nu de mogelijkheid hebt om deze pagina op elke pagina te laten meebewegen is deze steeds veel beter te vinden en zullen er minder klanten van de site verdwijnen omdat ze nu niet te lang moeten wachten op een antwoord.